11.01.2010

Najkrótksze wprowadzenie (w necie) do gier Zynga

Zauważyłem, że wielu Internautów trafia na Cyfropolis poszukując w sieci informacji o grach marki Zynga. Zapewne każdy, kto potrafi odczytać statystyki wyszukiwania w Google wie, że Polacy są bardzo zainteresowani grami Mafia Wars czy Farm Ville. Dlatego dziwi mnie, że tak mało jest poradników dotyczących owych gier. W zasadzie nie ma żadnego z prawdziwego zdarzenia. Natknąłem się jedynie na serwis (blog) fiszka.info będący poradnikiem gracza w Mafia Wars.

Stworzenie kompleksowego poradnika gracza jest świetnym pomysłem na biznes. Niestety nie mam aktualnie czasu i energii by zająć się tym projektem, zostawiam go Wam do przemyślenia. A na razie napiszę kilka zdań o grach dla kompletnie zielonych, czyli post będzie ekstremalnie małym poradnikiem typu Zynga for Dummies - made by Dummy.

  • Gry jak Mafia Wars, Farm Ville, Cafe World i Vampires to gry przeglądarkowe. Oznacza to, że nie instaluje się ich na dysku komputera, nie można też ich znikąd ściągnąć. Ich producent, kalifornijska firma Zynga udostępnia je wyłącznie w dwóch serwisach społecznościowych Facebook i MySpace. Czyli aby pograć sobie, trzeba mieć w nich konto. 

  • Jest też wersja gier dla posiadaczy iPhone'a. Ale na tym kończy się ich mobilność.

  • Nie znam większości gier Zyngi, najlepiej znam Mafię. Ale na jej podstawie sądzę, że większość z tych gier wymaga posiadania drużyny złożonej z innych użytkowników serwisu. A więc jeśli ktoś założy konto w Facebooku nie pogra sobie. Musi jeszcze mieć wśród znajomych graczy. Teoretycznie może grać samotnie, ale będzie narażony na ciągłe ataki drużyn (mafii) a to żadna satysfakcja tak ciągle przegrywać.

  • Gra uzależnia, trzeba o tym pamiętać. Mnie jakoś nie bardzo uzależniła, uważam wręcz że jest nudna, ale ja wychowałem się na strzelankach 3D.

  • W grze potrzebna jest energia. A jej osiągniecie wymaga czasu, zwykle kilku godzin. Najlepiej logować się w grze 2-3 razy dziennie. Częściej nie ma większego sensu.

  • Firma Zynga zarabia na sprzedaży wirtualnych przedmiotów przydatnych w grach, płaci się za nie kartą kredytową. Kiedy przegrywasz możesz być sfrustrowany, ale pamiętaj - niektórzy gracze (zamożniejsi) są na lepszej pozycji od Ciebie.

  • Jeśli posługujesz się językiem angielskim - w Internecie znajdziesz wiele poradników do gier Zyngi. Nie ma spolszczenia gier! Może będzie w przyszłości. Powinno być, na razie Amerykanom nie zależy.