20.01.2010

Spółka Info TV-FM zbadała "pilotów"

Firma GfK Polonia przeprowadziła sondaż wśród 100 pilotowych (alias pilotażowych) użytkowników telewizji mobilnej spółki Info TV-FM mieszkających w Warszawie. Okazało się, że "piloci" najczęściej oglądają telewizję komórkową w domach, a z oferty najchętniej wybierają programy informacyjne - dowiedziałem się z serwisu Press.pl
Dowiedziałem się z depeszy, że użytkownicy oglądają Info TV-FM w domach, gdyż nie we wszystkich pomieszczeniach mają telewizory. Ale przy okazji zdarza im się oglądać TV także w środkach transportu, czyli w tramwaju bądź w pociągu. A także, choć rzadziej w samochodzie. Ankietowani zapytani jaką kwotę mogli by miesięcznie płacić za mobilną TV odpowiedzieli, że najchętniej 10 zł. Badanie raczej interesujące. Raczej, bo właściwie mało interesujące. Zaraz napiszę czemu tak sądzę.

Nie wiem czy jest większy sens badania preferencji, zwyczajów użytkowników pilotowych. Dostali usługę za darmo, a jak coś jest za darmo to traktuje się to trochę po macoszemu. Pilotaż traktuje się poza tym jako ciekawostkę, nowinkę techniczną, gadżet. Użytkownicy biorący udział w ankiecie nie sięgnęli po mobilną TV z potrzeby, pewnie z początku nie wiedzieli z czym się to je. Jak się zakwalifikowali? Nie wiem, nie pamiętam naboru. A szkoda, sam bym się zgłosił do testów by mieć o czym pisać na blogu.

Fakt, że użytkownicy testowi korzystają z TV w komórce w domach jest z pozoru interesujący albo zabawny. Ale jak się zastanowić... gdzie mieli oglądać stacje TV? Na dworze od dawna pogoda nie sprzyja spędzaniu czasu. W autobusach i tramwajach nie da się - strach trzymać telefon na wierzchu a poza tym ręce marzną. W pracy nie wolno, w szkole nie wypada... Argument o tym, że nie mają w pokoju telewizora jest dziwny. Chyba, że są to "warszawiacy" czyli przyjezdni wynajmujący jedno mieszkanie w pięć osób i faktycznie nie mogą w każdej chwili posiedzieć przy "normalnym" telewizorze.

Przed miesiącem pisałem o innym badaniu, wskazującym, że my wcale nie pragniemy mobilnej TV. Nie chcę zagłębiać się w sprawy negocjacji między Info TV-FM a operatorami komórkowymi bo to polityka i gry biznesowe. Ale przed tą zamojską spółką jest wiele wyzwań, nie będzie jej łatwo dotrzeć do potencjalnych klientów (hurtowych i detalicznych). Chyba coś w całym pomyśle nie zagrało, może nie było jakiegoś hitu, który zwróciłby na tę telewizję uwagę. Przydałby się też lepszy PR i lepsza strona WWW. Obecna jest dość archaiczna.