3.06.2010

Dlaczego wyrzuciłem Zynga toolbar

Zainstalowałem kiedyś pasek narzędzi oferowany na Facebooku przez firmę Zynga, twórcę gry Mafia Wars. Dzięki niemu mogłem na bieżąco widzieć aktualny "stan" gry, tzn. na przykład ilość punktów zdrowia (jeśli było mało, to znaczy, że ktoś mnie zaatakował). Dzięki zainstalowaniu tego dodatku do Firefoksa Zynga oferowała mi bonusy np. dodatkowe punkty staminy, gdy wszedłem do gry klikając "play now" na pasku narzędzi.





Jednak stało się coś dziwnego. Równocześnie gdy Facebook zmienił zasady prywatności serwisu, po protestach e-społeczności i rozmaitych organizacji, pasek Zyngi zaczął ingerować w moją przeglądarkę (może to zbieg okoliczności). I tak, gdy kliknąłem w Firefoksie na "utwórz nową zakładkę", odpalało się nowe okno z wyszukiwarką Google i logo Zyngi. Jak łatwo się domyślić, korzystając wówczas z opcji wyszukiwania dostarczamy Zyndze informacji o tym, czego szukamy w Internecie.

Czyli producent gry wie o nas wszystko - aplikacja (czyli gra) zna nasze dane (wiek, płeć, znajomych itd.) i zna nasze poczynania na FB, a teraz jeszcze Zynga chce znać nasze zainteresowania, wyniki naszych poszukiwań w sieci. Po co? Nie wiem. Dla mnie pożytek z toolbara niewielki, zwłaszcza, że ten gadżet zwykł się zawieszać (nie wyświetlał danych).

Nie chcę być w Big Brotherze, więc toolbar odinstalowałem. Firefox lepiej się spisuje, gdy nie jest niepotrzebnie przeładowany dodatkami.

Rada!
Jeżeli znalazłeś tego posta w sieci bo szukasz rady jak odinstalować Zynga Gamebar, to spieszę z wyjaśnieniem. U mnie w Firefoksie wystarczyło wejść w "Narzędzia" -> "dodatki" -> Zynga toolbar - odinstaluj. Masz problem techniczny? Opisz go w komentarzu.
-