25.10.2010

Czyli to są media przyszłości


W czerwcu napisałem post o projekcie "116" prowadzonym przez grupę medialną Edytor. Wydawca między innymi "Gazety Olsztyńskiej" i wielu serwisów internetowych miał zamiar uruchomić 116 mini serwisów dla 116 gmin. Wszystko miało się odbyć zgodnie z zasadami opracowanymi za Oceanem. Posta zakończyłem deklaracją, że będę się projektowi przyglądał. A teraz znalazłem w Press info, że projekt już wykonano i 116 serwisów ruszyło.

Nie znalazłem aż 116 lokalnych witryn. A te, które odkryłem na stronie wm.pl chyba są właśnie tymi stronami docelowymi. I mam tylko dwa spostrzeżenia: Wydawca stworzył lokalne mutacje swoich dotychczasowych (wojewódzkich) serwisów, czyli rozbił tematy na poszczególne gminy. I jakaś nowa jakość z tego nie powstała. Drugie: ciekawe kto obsługuje te wszystkie serwisy. Mając powiedzmy kilkadziesiąt serwisów trzeba wszystkie codziennie aktualizować. Jeśli Edytor nie zwiększył liczby etatów to współczuję jego pracownikom. Pewnie nie wychodzą z pracy przed wieczorem.