22.06.2013

Masz Androida? To nici z wideo w Instagram!

Popularna aplikacja do dzielenia się zdjęciami z komórki wprowadziła rewelacyjny ficzer - zamieszczanie krótkich filmów wideo. Jednak twórcy Instagramu (aktualnie Facebook) wykazali się ignorancją w stosunku do użytkowników smartfonów i tabletów z Androidem. Wielu z nas może na razie o filmikach zapomnieć. Chyba, że pobiegniemy do sklepu po najnowsze urządzenia z systemem operacyjnym Jelly Bean. Lub zaktualizujemy, albo zrootujemy systemy do najnowszej wersji.



Kilka dni temu Instagram pochwalił się, że wprowadza nową funkcję - zamieszczanie krótkich (od 3 do 15 sek.) sekwencji wideo nagrywanych przez aplikację. Od udostępnienia nowej wersji Instagramu do dziś (minęło kilka dni) użytkownicy zamieścili już kilka milionów filmików. I świetnie. Kiedy dowiedziałem się o funkcji wideo, zamierzałem ją przetestować i opisać na blogu. Ale okazało się, że nowa wersja Instagramu (nr 4.0.2) u mnie kręcenia filmów nie zaoferowała. WTF?

Chodzi o to, że filmy działają tylko na urządzeniach marki Apple z OS w wersji 4 oraz na smartfonach z najnowszą wersją systemu Android, a dokładnie od 4.1 (Jelly Bean) wzwyż.

Wersja 4.1 zwana Jelly Bean ukazała się pod koniec czerwca 2012 r. Ilu użytkowników smartfonów ma tego Androida? Sprawdziłem w sklepie Orange, że większość oferowanych urządzeń ma system w wersji poprzedniej, zwanej Ice Cream Sandwich.

Następnie znalazłem aktualne statystyki na blogu deweloperów Androida. Screen ze strony:


Jak widać, Jelly Bean posiada 33 proc. użytkowników (globalnie, w Polsce pewnie dużo mniej); najwięcej jest użytkowników Gingerbreada bo 36,5 proc.; sporo jest też użytkowników wersji Ice Cream Sandwich - 25,6 proc. Sumując dwie poprzednie wersje Andoida, wychodzi 62 proc. Czyli:


62 proc. użytkowników smartfonów z systemem Android nie może dodawać wideo w Instagram.

Aplikacja Instagram powstała z myślą o sprzęcie Apple'a. Później zrobiono wersję na Androida. Niestety użytkownicy tego drugiego systemu mają od początku pod górę. Wystarczy spojrzeć na liczbę problemów, jakie mają z aplikacją użytkownicy (vide: komentarze pod tekstem Instagram: edycja zdjęć i dodawanie tagów). A teraz taka wpadka... Chwalą się funkcją wideo a jest, d.... - jak to napisał ktoś w komentarzu w sklepie Google Play pod najnowszą wersją Instagrama.

Nie wiem jak Wy, ale zaczynam się rozglądać za alternatywą wobec Instagramu. Jest kilka aplikacji tego typu, wcale nie gorszych, a wielu twierdzi, że nawet lepszych. I śmigają na Androidzie aż miło.

28 komentarzy:

  1. To jeszcze poczekamy, nie ładnie że nam karzą czekać ale co zrobić? Na szczęście jest inna platforma czyli Vine - jest na androida.

    pozdrawiam
    Kulnaro o technologi

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam Androida 4.1 Jelly Bean, a i tak mogę dodawać jedynie filmiki zrobione bezpośrednio przez instagrama. Nie mam możliwości dodania filmiku, który zrobiłam wcześniej przy pomocy kamery w telefonie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy9/22/2013

      bo to jest dodawanie tylko z aplikacji instagram ;)

      Usuń
    2. Anonimowy1/01/2014

      a ja nawet nie mam na instagramie przycisku z kamerą, a mam android 4.1.2

      Usuń
  3. Anonimowy8/10/2013

    Ja nie umiem ich odtwarzac; /

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej. Ja mam wersje 4.1.2 i tez nie moge, nie mam tej ikonki kamery na instagramie ani tez nie moge udostepnic filmiku zrobionego wczesniej

    OdpowiedzUsuń
  5. Poniewaz android jest do dupy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Anonimowy8/28/2013

    Mam samsunga galaxy s3 i wszystko śmiga jak powinno. android 4.1.2
    filmiki się odtwarzają, bez problemu można dodawać ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Anonimowy9/22/2013

    Ja mam Customowany ROM CM10 SIII werjsa andro. 4.1.2 i niby mam ikonke ale gdy na nia klikne pojawia sie biale tlo i sie nagrywa ale nie widac co... :\ jakby ktos wiedzial albo cos niech pisze InstaMessage: @tomeksb

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonimowy1/06/2014

    Ja mam samsunga core i jak wchodze na filmik to nagrywam a potem jak mam wybrsc zdjecie ktore bedzie pierwsze yo eylacza mi sie nsgle

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy3/24/2014

      Mam to samo na galaxy core.. gówno prawda że na Jelly bean działa

      Usuń
    2. Anonimowy4/14/2014

      Ja tak samo :/

      Usuń
  9. Anonimowy1/25/2014

    Ja mam samsunga galaxy chat i mam ikonke do krecenia filmikow ale wyskakuje mi brak mozliwosci polaczenia z kamerka :(

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja rowniez mam galaxy s3 natomiast w momencie gdy dodaje filmik przerywa mi komunikat 'aplikacja instagram zostala zatrzymana' - o co chodzi?!

    OdpowiedzUsuń
  11. Anonimowy2/23/2014

    Ja mam lg l7 i mam problem w tym ze nagrac filmik moge i zaczyna sie dodawac a nagle pyk i ze nie chce sie dodac -.- blad jakis czy cos ze nie mozna dodac a jak mi sie kiedys dodal to sie urywki robia

    OdpowiedzUsuń
  12. Anonimowy3/08/2014

    Ja mam jelly bean i nie da sie dodać filmiku :( po wybraniu klatki robi sie Biały ekran i wraca do profilu na insta

    OdpowiedzUsuń
  13. Anonimowy3/12/2014

    Ja nie mogę odtwarzać filmików, nie wiecie może co jest tego przyczyną?

    OdpowiedzUsuń
  14. Anonimowy3/19/2014

    Ja mam androida jelly bean 4.1.2 mam ikonkę kamery nagram filmik dochodzi do wybrania klatki na miniaturkę i mi sie wyłącza opcja obrabiania filmiku masakraa . Samsung galaxy core

    OdpowiedzUsuń
  15. Anonimowy4/04/2014

    Ja mam Samsunga Galaxy s3 wszystko jest tak jak powinno. Tylko dodawanie filmikow nie dziala, na początku wszystko jest OK a gdy chce go dodac wyskakuje raport ze "Niestety aplikacja Instagram została zatrzymana" co moge zrobić zeby móc dodawać filmiki?

    OdpowiedzUsuń
  16. Anonimowy4/17/2014

    mam ten sam problem. mimo posiadania androida 4.1.2. i tak nie mam możliwości nagrywania..

    OdpowiedzUsuń
  17. Anonimowy5/21/2014

    Mam pewien problem. Otóż próbowałam dodawać na instagrama filmik, który nagrałam nieco wcześniej, lecz moje polecenie nie zostało spelnione. Teraz już nawet nie mogę dodawać zdjęć, bo gdy klikam na aparat, to automatycznie wyskakuje "Niestety, aplikacja intagram została zatrzymana". O co chodzi?

    OdpowiedzUsuń
  18. Anonimowy7/11/2014

    Ja mam samsung galaxt young gdzie jest jelly bean a jak chce nagrac filmik na insta, w momencie kiedy naciskam czerwona kropke cale video sie zacina..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy9/21/2014

      Mam dokladnie tak samo tylko ze z samsungiem young :/ jedno wielkie G

      Usuń
  19. Anonimowy8/27/2014

    Mam samsunga galaxy note 1, kiedy nagrywam film, zacina sie najpozniej w 4 sekundzie i telefon nagle sie wylacza i wlacza jeszcze raz. No masakra. Tak bym chciala, zeby mi to dzialalo, ale kompletnie nie wiem co mam zrobic.

    OdpowiedzUsuń
  20. Anonimowy11/04/2014

    JEZU. MAM TAK SAMO
    jak chcę nagrać bezpośrednio przez instagram to zacina się wszystko.
    Gdy chcę dodać film to niby idzie ale po chwili biały ekran i się włącza profil zwykły ://
    HELP ME

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja z mojej Nokii lumii też nie mogę nagrywać ale za to mogę z nexusa- tyle, że jakość nie powala :/

    OdpowiedzUsuń
  22. Anonimowy12/15/2014

    Mam zamiar kupić sobie na święta iPhone 4, wie ktoś czy z systemem ios7 można nagrywac filmiki?

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja mam androida ale jak dodaję filmiki na Instagrama to filmiki mi się zacinają a muzyka jest spowolniona i opóźniona

    OdpowiedzUsuń