8.04.2010

AOL się wyprzedaje. Rosjanie kupują.

Jak pisałem niedawno AOL zamknął polską pocztę e-mail. Od dziś korzystam ze skrzynki pocztowej w wersji angielskiej (jak widać na obrazku). Co ciekawe AOL nie zamknął nikomu niepotrzebnego serwisu AOL.pl do którego treści dostarcza Agora. Ale za jakiś czas to się pewnie zmieni. Bo AOL wyprzedaje swoje marki. Szuka chętnych na komunikator ICQ (zupełnie nieznany w naszym kraju, chyba, że ktoś czytał koszmarną książkę "Samotność w sieci"). I chce też sprzedać lub zamknąć społecznościówkę Bebo (w Polsce prowadzi ją z Agorą).

Znalazłem w serwisie centernetworks.com (który przepisał newsa z rosyjskiej gazety "Viedomosti") informacje, że wpłynęły trzy oferty na tę aplikację. Od coraz potężniejszego, rosyjskiego DST (ma udziały w Naszej Klasie, w FB, w Zyndze itd.), od rosyjskiej firmy ProfMedia (właściciel serwisu Rambler), oraz od chińskiej firmy Tencent do której należy komunikator QQ. Wszystkie firmy zaoferowały za ICQ po circa about 120 mln USD.


Komunikator kupi któryś z rosyjskich inwestorów, ICQ jest w Rosji popularny, zwłaszcza, że posiada od lat wsparcie firmy ProfMedia. Co się stanie z Bebo? Nie wiadomo. Społecznościówki przegrywają z Facebookiem i pozostaje im albo się sprzedać za symboliczną kwotę albo się zlikwidować, by nie dopłacać do interesu. Zastanawiające, że w naszym kraju społecznościówek jest strasznie dużo i dochodzą nowe. W kolejnym poście przypomnę o nowym projekcie, który powinien wkrótce wystartować.