26.02.2011

Nie daj się rosyjskim spamerom z Badoo!


Miarka się przebrała, nie pomoże GIODO, nie da rady UKE. Badoo zarejestrowane na Cyprze pozostaje bezkarne. Spamuje skrzynki mailowe, rozsyła po świecie fake maile z rzekomymi wiadomościami i namawia kolejne tysiące internautów by się zarejestrowali podając hasło do poczty e-mail. Od pewnego czasu ten mega wirus rozprzestrzenia się na Facebooku. Czas działać. Jedyną metodą walki ze śmieciarzami jest przestrzeganie znajomych przed nimi. I unikanie odpowiedzi na zaczepki ze strony cypryjsko-rosyjskiego spamera.


Jak donosi Wikipedia Badoo, założone na Cyprze aktualnie należy do rosyjskiego biznesmena Andreja Andrejewa. Ten śmieciowy serwis randkowy wypada najgorzej ze wszystkich międzynarodowych serwisów pod względem nieprzestrzegania zasad ochrony danych użytkowników. Ba... jego działanie polega na wyłudzaniu adresów e-mail i spamowaniu wszystkich adresów do jakich ma dostęp. Oto przykład maila z Badoo do mnie - chociaż nie mam w tym serwisie konta, ani nikt z moich znajomych konta tam nie zakładał (a może Badoo samo założyło mi konto?):


Jak widać - Badoo przysłało maila z informacją, że jakaś Ewa zostawiła dla mnie wiadomość. Bzdura totalna. W dodatku w mailu załączone są podobizny osób, które mam rzekomo znać. Nigdy tych buziek nie widziałem. Gdy klikam w link "przeczytaj wiadomość" zostaję przeniesiony do strony logowania do serwisu. Muszę tam podać nieco informacji o sobie. Gdybym tak uczynił, musiałbym przejść do kroku drugiego - podać adres e-mail i hasło do konta. I tu potencjalnym ofiarom powinien zadzwonić w głowach budzik! Nigdy nie podawajcie nikomu swoich haseł! Żaden przyzwoity serwis internetowy nie może tego wymagać!

Badoo zaśmieca również Facebooka. Użytkownicy tej społecznościówki bardzo niefrasobliwie podchodzą do swojego bezpieczeństwa i często bezmyślnie klikają w "like it" i odpalają aplikacje. Poniżej widzicie przykład wiadomości jaką dostałem od znajomej - wyświetliła się na mojej tablicy.


Czerwonym kolorem podkreśliłem link w który pod żadnym pozorem nie wolno wchodzić. Kto kliknie ma z automatu założone konto w najgorszym serwisie na świecie - Badoo. I może być pewnym, że zaraz zaleje go spam - morze fałszywych wiadomości z fałszywych kont w Badoo.

Jeśli już stałaś/-eś się ofiarą Badoo na Facebooku musisz usunąć aplikację Badoo. Gdyby ktoś potrzebował instrukcji proszę o komentarz pod postem.

-

16 komentarzy:

  1. Anonimowy3/04/2011

    a jak mam usunąć konto jak mi juz zablokowali? tzn pisza ze jest problem nad ktorym pracuja i kaza sprobowac za kilka minut, ale to nie działa?

    OdpowiedzUsuń
  2. Konto w Badoo? Widocznie tak robią celowo - by nie pozwolić na usuwanie kont.

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy3/29/2011

    Ja poproszę bo nie miałam pojęcia że już nawet jak kliknie się na to zdanie to już wtedy coś się stanie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Aktualnie do ustawień aplikacji dotarłem w taki sposób: 1. Prawy górny róg - "konto". 2. Wybieramy "ustawienia prywatności". 3. Na dole strony (po lewej) mamy opcję "aplikacje i witryny" - klikamy przy niej w "edytuj ustawienia". W nowej stronie ponownie klikamy "edytuj ustawienia" (przy aplikacjach) i dalej już chyba każdy będzie umiał usunąć Badoo czy inne, zbędne aplikacje ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy12/07/2012

    Hej, a ja nigdy nie logowałam sie na badoo a mam konto i moje zdjecia!!!Moza mi ktos pomóc jak to usunac???

    OdpowiedzUsuń
  6. Anonimowy12/08/2012

    Panie Adamie mam ogromną prośbę ponieważ jak wyżej napisałam utworzono mi konto na badoo z moimi prywatnymi zdjęciami. Doszukałam się już jak można się odciąć od badoo na facebooku i niby wykasować konto na badoo ale niestety jak wpisuję, że zapomniałam hasła - nowe nie przychodzi mi na konto email. Byłby Pan uprzejmy mi pomóc? Pozdrawia. H.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie znam sposobu odzyskiwania hasła w Badoo. Sugeruję sprawdzić wszystkie możliwe adresy e-mail, łącznie z adresem na który logujesz się na Facebooku. A w poczcie trzeba też sprawdzić folder "spam".

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonimowy6/05/2013

    Proszę o pomoc. Nie zakładałam nigdy konta na Badoo i któregoś pięknego dnia, znajoma pow mi,że mam tam konto i są moje zdjęcia! Jak usunąć profil?

    OdpowiedzUsuń
  9. Anonimowy7/07/2013

    Proszę o pomoc. Nie zakładałam nigdy konta na Badoo i któregoś pięknego dnia, znajoma pow mi,że mam tam konto i są moje zdjęcia! Jak usunąć profil?


    tez mam taki problem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaloguj się do Badoo używając tego samego adresu e-mail co na Facebooku. Nie znasz hasła? Wybierz opcję przypominania hasła. Odbierz e-mail od Badoo. Zaloguj się do serwisu i gdzieś w ustawieniach będzie opcja skasowania konta.

      Usuń
  10. Anonimowy7/28/2013

    ja mam następujący problem.zarejestrowałam się na bado i po czasie je usunęłam, a;ale niestety wpisując dane w wyszukiwarkę pojawia sie moja strona badoo tyle, że klikając na nią nie widzę swojego profilu tylko pojawia sie strona główna
    ja nie wiem juz sama co mam robić

    OdpowiedzUsuń
  11. Anonimowy8/15/2013

    przy każdej próbie usunięcia profilu okazuje się, że hasło jest nieprawidłowe - świeżo je zmieniłem, tylko po to by usunąć profil.

    Jak tych wyłudzaczy SKRZYWDZIĆ? Pozew zbiorowy złożony na Cyprze? Pozew w Anglii przeciwko właścicielowi?
    Pozew o szpiegostwo? Pozew o nękanie? Pozew o pomówienie (w końcu nie wyrazam zgody by Badoo pokazywało mnie jako ich użytkownika)
    Może kto tylko ma od nich wiadomości niech zgłasza je jako spam, pedofilie, terroryzm itd. ?

    OdpowiedzUsuń
  12. Anonimowy9/26/2013

    Witam! mam pytanie takie usunęłam profil fb i zawsze na badoo logowałam sie poprzez właśnie fb teraz nie pamiętam ani hasła ani loginu a mój profil nadal jest. Jak go usunąć? Proszę o pomoc :(

    OdpowiedzUsuń
  13. Anonimowy11/26/2013

    proponuję rejestrując się na tego typu portale (badoo,netlog,twoo) założyć sobie osobnego maila i najlepiej konto na facebooku, po prostu, BYLEJAKIE i za pomocą tych danych się logować, proste i po problemie, nie będzie żadnego spamu w skrzynkach u znajomych. jak nie możecie się zalogować na swoje konto tam,to w skrzynce są powiadomienia, zazwyczaj w spamie, wystarczy przez wiadomość wejść na profil i tyle. najlepiej to w ogóle się nie wylogowywać. a jak ten sposób nie działa, to nie wiem. szczerze odradzam te gówniane portale. pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Anonimowy1/01/2014

    Ja po tygodniu nękania mnie spamem poprostu.. zlikwidowałam adres email , na który przychodziły te "zaproszenia". I mam spokój.

    OdpowiedzUsuń
  15. Anonimowy2/08/2014

    po usunięciu aplikacji z fb już jest ok?

    OdpowiedzUsuń