03.08.2011

Jak zostać Google+ ninja!

Społecznościówka Google zdobyła już 25 mln użytkowników. Ten serwis może być w przyszłości realną konkurencją Facebooka. Na razie nie ma tam Twoich znajomych, na razie to wersja beta, na razie panuje tam chaos, brakuje wielu funkcjonalności i brakuje treści. Dla osób, które chcą zostać specami od Google+ to doskonałe warunki. Jeśli masz zaskoczyć w przyszłości znajomych lub klientów najwyższa pora wziąć się do roboty i wejść do serwisu w mistrzowskim stylu. Ten poradnik może Ci poznać raczkujący serwis i kilka trików, dzięki którym stworzysz ambitny profil.


Strona wizualna
Jak Cię widzą, tak Cię oceniają. Nudny profil nie jest dla Ciebie. Dlatego musisz dodać interesujące zdjęcie profilowe. Później dodaj najlepsze, najciekawsze zdjęcia w kilku albumach. Bo ludzie uwielbiają zdjęcia i grafiki. Jeśli jesteś fotografem Google+ będzie dla Ciebie rajem, wizytówką, dzięki której dotrzesz do tysięcy użytkowników. Bo serwis umożliwia publikowanie i szybkie, wygodne przeglądanie zdjęć. To na początek, później będziesz dodawać systematycznie zdjęcia na tablicy, zwanej w G+ źródłem.

Linki czyli wizytówki
Dodaj do profilu linki. Do Twojej strony www, do bloga, do profilu na Facebooku, do Twittera i Goldenline. Do wszystkich miejsc, które chcesz wypromować. Promując oczywiście siebie. W G+ linki w profilu wyglądają profesjonalnie (czego nie da się powiedzieć o Facebooku).

Co z tym adresem...
Zauważ jak w Google+ jest pusto. Gdzie są Twoi znajomi? Albo jeszcze nie wiedzą o serwisie albo nie są do niego przekonani. Musisz to zmienić. Aby zaprezentować swój profil w G+ potrzebujesz wskazywać na link do niego. Google daje dziwne adresy użytkownikom. Na przykład mój profil ma adres plus.google.com/108378376369832422855/posts. Ale są sposoby na stworzenie atrakcyjnego linku. Skorzystaj ze narzędzi gplus.to lub iplus.im

Pokaż się, przyciągnij ludzi
Masz konto i adres. Czas się rozreklamować. Teraz postępujesz odwrotnie niż w punkcie drugim. Linki do G+ wklejasz na Facebooku, na blogu itd. Możesz też podać link w stopce e-maila. Aby dodatkowo podkreślić obecność w G+ możesz zrobić sobie odpowiednie zdjęcie - w wersji "ogólnej" i dopasowanej do Facebooka. Narzędzie generujące zdjęcia z dopiskiem "I've moved to G+" znajdziesz tutaj.

Eksport znajomych
Znajomi sami nie chcą przystępować do G+? Czyli trzeba ich zaprosić. W serwisie możesz to uczynić ręcznie, np. wpisując adres e-mail w okienku służącym do wysyłania zaproszeń do kręgów. Możesz też przesłać książkę z adresami wygenerowaną przez Outlook lub Thunderbirda. Jeśli chcesz mieć w G+ znajomych z Facebooka skorzystaj z rozszerzenia do przeglądarki Chrome Facebook Friend Exporter.

Źródło wymiany myśli
Aby zainteresować użytkowników swoją osobą lub swoją twórczością, publikuj treści w źródle. Nie ograniczaj się do udostępniania treści znajomym. Publikuj je publicznie. Zobaczysz, że pojawią się komentarze od osób spoza Twoich kręgów. Warunek - musisz pisać ciekawie, dodawać interesujące linki i filmy. Jeśli pojawiają się komentarze - odpisuj. Niech osoby, które do Ciebie zajrzały czują, że nie ignorujesz ich wpisów.

Podstawy masz za sobą
Masz już profil, masz znajomych, w źródle oraz w sparks obserwujesz cudze treści i dodajesz własne. Czyli jesteś już zaawansowanym użytkownikiem Google+. Teraz trzeba zaczekać aż serwis wprowadzi nowe funkcjonalności, w tym wersję dla biznesu. Znając podstawy działania G+ wszystkie kolejne nowości zaczną działać na Twoją korzyść.

Projekty dla ninja
W internecie powstają prywatne inicjatywy, które wspierają G+. Polecam korzystanie z niektórych. Warta odwiedzania jest witryna grupująca najciekawszych użytkowników G+ www.recommendedusers.com, podzielonych na profesje np. artyści, fotografowie, blogerzy, celebryci. Na stronie http://gplussearch.com/ znajdziecie zaś alternatywą wyszukiwarkę dla treści i osób w serwisie. Jeśli zauważę nowe, przydatne narzędzia, zaprezentuję je na Cyfropolis.
-

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz