22.03.2013

NC+ grabi sobie na starcie

Z mariażu Cyfry+ i tefałenowskiej N nie mogło wyjść nic dobrego.  Po raz kolejny właściciele platform pokazali swoją arogancję i stworzyli ofertę mało atrakcyjną, a do tego drogą. Nie dość, że powtórzyli stare błędy i popieprzyli (przepraszam za wulgaryzm, nie znajduję innego słowa) układ kanałów, ale w dodatku pożegnali HBO - zestaw kanałów, za który warto było jeszcze płacić.

Nowa wspólna oferta połączonych Cyfry+ oraz telewizji N nazywa się NC+ i mamy ją od wczoraj. Przyjrzałem się ofercie NC+ i oto, co zauważyłem.

  • Dla nowych abonentów przygotowano wyższe ceny pakietów, po: 39 zł, 59 zł, 79 zł, 99 zł, 119 zł i 199 zł. Strzał w kolano.
  • Dla mnie, dotychczasowego posiadacza pakietu w C+ nie dodano żadnego, wartościowego kanału. Czyli jest po staremu, ale gorzej (zaraz napiszę dlaczego).
  • Wciąż wciskają nam kanały HD jako wartościowy produkt, za który powinniśmy chętnie płacić. Już pisałem, że C+ robi klientów w HD. Np. przy pakiecie za 79 zł napisali "110 kanałów, w tym 36 w HD". To kompromitacja NC+. Bo jako człowiek myślący, łatwo sobie obliczam, że 74 kanały dostaję bez HD. Czym więc się chwalą? To oferta wybrakowana.
  • Większości kanałów w pakietach nie oglądam. Nie są dla mnie interesujące, a platforma zmusza mnie do płacenia za nie. 4FunTV, Super Stacja, Mango... Mango???!!! To powinno być za darmo, a i tak nikt o zdrowych zmysłach nie będzie tego oglądał.
  • Popieprzony układ kanałów. Od dawna wkurzałem się na układ, a teraz wychodzę z nerw i staję obok. Pozycje kanałów na liście są bardzo istotne. Bo wysokie pozycje (1, 2, 3, 4 itd.) łatwiej zapamiętać i łatwiej klikać pojedyncze cyfry na pilocie. Platforma nie powinna zmieniać pozycji kanałów do których klienci się przyzwyczaili. Skoro miałem Canal+ pod numerem 20 to po zmianach Canal+ nadal powinien tam być. A gdzie jest? Sami zobaczcie. Zrobiłem zdjęcia.

 Do wczoraj na pierwszych pozycjach listy mieliśmy TVP1, TVP3, TVP Info... A dziś mamy TVN-y!


Dawniej pod numerem 6 był TVN24. Teraz przenieśli ten kanał na nr...29!


Zauważcie na powyższym obrazku, że Canal+ ma teraz numer 30. Wcześniej był na pozycji 20-tej...
  • Wyrzucili z NC+ kanały HBO. To znaczy na razie jeszcze mogę je oglądać, w końcu za nie płacę. Ale sami zobaczcie jak HBO zostało potraktowane. Do wczoraj HBO było na pozycji 30-tej. A dziś na...


... 160-tej. Co ciekawe, nowym klientom platformy HBO nie jest wcale oferowane! Ten sympatyczny kanał filmowy zniknął z oferty. Pojawia się tylko w najwyższym pakiecie za 199 zł. To znamienne, bo pokazuje, że NC+ chyba chce się pozbyć HBO. Widocznie HBO stanowi konkurencję dla rozwijanych kanałów z cyklu Canal+.

Podsumowanie. NC+ robi wszystko aby zniechęcić klientów. Mnie już na dobre zniechęcili. Zaczekam na wygaśnięcie umowy i good bye. Na koniec wpisu zostawiam komunikat, jaki wyskoczył na stronie internetowej NC+, gdy szukałem zaginionego HBO:

Aktualizacja: Sytuacja jest rozwojowa. Na NC+ posypały się gromy. Okazuje się, że rozesłali do klientów zawiadomienia o zmianie warunków umowy. Na gorszą. W ramach rekompensaty oferują mi 3 miesiące jakiegoś kanału sportowego. A ja nie oglądam sportu! TVN24 wrócił na szóstą pozycję. To za mało, wkrótce rozwiążę umowę.

Aktualizacja: NC+ przeprasza za swoją głupotę. Ale nowa oferta niewiele się polepszyła w stosunku do wprowadzonej. Zniknął pakiet z prawie 200 zł. Napisali, że oferują HBO "we wszystkich promocjach", choć nie wiadomo co to znaczy. Z informacji na WWW wnioskuję, że są gotowi negocjować z klientami. Taki mam plan - zażądam oferty podobnej do obecnej i za podobną cenę. Aktualnie mam pakiet za 64 zł ze wszystkimi Canalami+ i HBO. Jeśli nie dadzą mi tego samego, idę do Cyfrowego Polsatu.

Jakie Wy macie spostrzeżenia na temat NC+?