19.06.2010

Jak stracić 840 mln USD

Wiadomość, w którą nie chce mi się wierzyć. NYT donosi, że AOL sprzedał społecznościówkę Bebo za 10 mln USD albo mniej. Strony nie podały wartości transakcji więc pozostaje ufać plotkom zasłyszanym przez gazetę. Jeśli informacja jest prawdziwa to przejęcie Bebo przez fundusz Criterion jest biznesową porażką roku, gdyż dwa lata temu AOL kupił ten serwis za 850 mln USD!

Ponieważ od dawna nie śledziłem newsów ze świata, dopiero teraz donoszę więcej na temat AOL. W tekście "AOL się wyprzedaje. Rosjanie kupują" prognozowałem, że komunikator ICQ kupią Rosjanie. I nie myliłem się. Mój faworyt, czyli spółka Digital Sky Technologies kupiła od Amerykanów ICQ. Co ciekawe zakupem komunikatora byli zainteresowani Chińczycy ze spółki Tencent Holdings, a teraz chcą oni kupić udziały w DST - przeczytasz o tym tutaj. Czyli w serwisach niewiele się dzieje, tracą lub zyskują popularność a w biznesie przetasowania, ktoś sprzedał a ktoś kupił akcje, ktoś stracił a zyskał ktoś. Fajne są internetowe interesy.