Polskie serwisy internetowe z całkowitą powagą traktują Dzień Wszystkich Świętych i zbytnio nie nawiązują do anglosaskiej tradycji. Ale Anglosasi świętują co nie miara. To znaczy niektóre serwisy pozwalają sobie na świąteczne elementy na stronach głównych. Najczęściej zmieniają logo. Przedstawiam kilka przykładów halloween'owego logo, m.in. YouTube, Bing i Yahoo Anno Domini 2010. Polski wątek też będzie, ale zamiast dyni pojawia się różowy wieprzek.
Obrazek powyżej - zrzut z ekranu serwisu Ask.com (polecam odwiedziny tej witryny). Moim zdaniem najciekawsza strona główna ze wszystkich, które znalazłem z okolicznościowym motywem. Całe tło przedstawia dyniowe pole. Widać je tylko w amerykańskiej wersji serwisu, w polskiej zabrakło Halloween. Podobną politykę mają wszyscy globalni gracze.
Yahoo.com ma animowane logo. Najpierw pojawia się dynia z charakterystycznym "Y". Później zamienia się w napis, który pozostaje na ekranie.
Obrazek powyżej - zrzut z ekranu serwisu Ask.com (polecam odwiedziny tej witryny). Moim zdaniem najciekawsza strona główna ze wszystkich, które znalazłem z okolicznościowym motywem. Całe tło przedstawia dyniowe pole. Widać je tylko w amerykańskiej wersji serwisu, w polskiej zabrakło Halloween. Podobną politykę mają wszyscy globalni gracze.
Yahoo.com ma animowane logo. Najpierw pojawia się dynia z charakterystycznym "Y". Później zamienia się w napis, który pozostaje na ekranie.
Wyszukiwarka Bing (Microsoft) pokazuje taki sympatyczny obrazek tylko w amerykańskiej wersji serwisu.
A to z serwisu tylko dla dorosłych.
I wspomniany polski akcent, ale niezwiązany z Halloween ani nawet ze Wszystkich Świętych. Chociaż niektórym może się kojarzyć z Dziadami ;)
Kiedy zauważyłem to logo, pomyślałem..."Dziś mamy 31 października, czyżby gazeta.pl promowała miesiąc oszczędzania?". Ależ tak! Po kliknięciu w świnkę zostałem przekierowany do artykułu Polacy na dorobku. Nie widzą sensu w oszczędzaniu :)
-