16.01.2010

Facebook jak Twitter

Jakiś czas temu udzielając się na pewnym forum napisałem, że Facebook to serwis mibroblogingowy. Argumentowałem, że tzw. tablica jest mikroblogiem przypominającym Twittera. I dostało mi się od kilku dyskutantów. Twierdzili, że nie mam racji, jestem ignorantem i się nie znam a FB nie ma związku z Twitterem. Ok - pomyślałem, może Twitter to nie najlepsze porównania ale FB na pewno jest serwisem life- streamingowym a od tego do mikroblogowania niedaleko.

Ale właśnie znalazłem wpis w serwisie Mashable, którego autor zauważył, że tablica w FB wzbogaciła się o funkcję znaną z Twittera jako "retweet", czyli możliwość przekazywania wpisów znajomych dalej. Podczas "przekazywania dalej", czyli udostępniania wpisu pojawia się opcja "przez" (oryg. "via") - informacja od kogo pochodzi udostępniona notka. Można tę informację ("przez") usunąć. Jak zauważyli w Mashable funkcja ta działa tylko przy wpisach z linkiem. Mam nadzieję, że w przyszłości będzie działała też przy zdjęciach.