31.12.2009

Agregator ogłoszeń lepszy od poprzednich

Rzadko zdarza mi się chwalić serwisy z pracą. Większość nie spełnia moich oczekiwań. Jest ich po prostu zbyt wiele a ogłoszenia w nich się powtarzają. Od dawna jedynym logicznym rozwiązaniem są agragatory z ogłoszeniami, czyli serwisy zbierające ogłoszenia z sieci w jedno miejsce. Do tej pory korzystałem z dwóch agragatorów: Jobrapido.pl i infoPraca.pl. Jednak są dość irytujące. Na szczęście popularna staje się nowa alternatywa czyli Job Master.

Czemu nie lubię dwóch wspomnianych serwisów: Jobrapido irytuje tym, że nie przedstawia szczegółów ogłoszenia (tylko linki do właściwych stron) a infoPraca własnym systemem przekazywania aplikacji on-line (wymaga rejestracji i podania właścicielowi serwisu swojego CV). W infoPraca denerwuje też odświeżanie przez serwis starych, nieaktualnych ogłoszeń. Co z tego, że na pierwszej pozycji widnieje ogłoszenie z aktualną datą, skoro do netu trafiło miesiąc wcześniej? Wątpię by przy obecnym bezrobociu ktoś przez 30 dni nie znalazł pracownika, zwłaszcza, gdy w serwisie licznik przesłanych podań wskazuje np. 300.

Całe szczęście popularny staje się inny serwis - Job Master. Podoba mi się w nim wyświetlanie całych ogłoszeń oraz sposób ich prezentowania. Dzięki temu bezrobotny nie musi klikać linków aby sprawdzić, czy ogłoszenie w ogóle go interesuje.

Z informacji w "aktualnościach" wywnioskowałem, że Job Master wystartował w lecie 2009. Z opisu wynika, że jego założycielem i właścicielem jest jeden człowiek - Piotr Maliński. Panie Piotrze, gratuluję pomysłu i życzę projektowi jak najlepiej. Mam jedną sugestię: może warto zmienić nazwę czyli adres witryny. Aktualny (www.jobmaster.rk.edu.pl) jest zbyt długi i kojarzy się bardziej z uczelnią niż profesjonalnym serwisem ogłoszeniowym. Sprawdziłem, że jobmaster.pl jest zajęty, stąd moja sugestia o rebrandingu.